23. januar 2011

Pippi = Kvinnekraft i Oslo

Helgen er tilbrakt på kurs sammen med 20 flotte kvinner. Den danske livsstilsguru Gitte Jørgensen som står bak Pippi Power har vært i Oslo og holdt den første av 3 helger i serien "Female Power". Vi har ledd, danset og utfordret oss selv. For hva er vel bedre egnet til å utfordre en selv ved å spørre: Hva hadde jeg gjort i dag om jeg var Pippi?
Inspirert av Pippi
Hvorfor gå på Pippi kurs? Vel, noen ønsker seg en ny karriere, noen vil ha mer energi, og noen ønsker rett og slett å få mot til å gjøre det de har hatt lyst til hele livet, men aldri turt! Fulle av energi og pågangsmot til å bli en "ny" og bedre versjon av seg selv i løpet av 2011, ser vi alle frem til neste samling i juni. Nettverk og kontakter er knyttet for å hjelpe hverandre med denne oppgaven.
For som en av kursdeltagerne ytret: Om jeg hadde vært en Pippi, så hadde jeg dratt og akt hver søndag isteden for å gjøre husarbeid!


Maja holder meg gjerne med selskap også når jeg blogger :)

Håndarbeid har fått ligge i fred denne uken, med 3 dager på reisefot og 2 dager på kurs har det ikke blitt tid for verken kos foran symaskinen eller blitt strikket mange masker. Jeg har dog funnet frem et påbegynt strikketøy fra den beømte kurven. Det ser dermed ut til at jeg omsider kan få ferdig en søt liten kjole til min nydelige niese, Johanne Marie, som kom som siste tilskudd til familien rett før jul. Regner med at jeg får den ferdig i løpet av uken, da neste uke er (deilig) fri for reising. Noe som gir rom for mer tid til det som er gøy :)