8. januar 2011

Bling og glitter

Jeg hadde egentlig satt armbånd fra Ole Lyngaard på ønskelisten til jul, inntil jeg fant ut hva det kostet. (Det blir litt som de diamantøredobbene jeg hinter min mann om hver bursdag). Over 2000 kr skulle de ha bare for en skinnrem, noe som ligger et stykke over hva min lommebok tillater. Da blir løsningen å lage sin egen variant. Det var forresten litt sånn jeg lærte å sy, lage en billigere kopi av noe lommeboken sa nei til.


Skinnremmen er "juks", men gir likevel et greit inntrykk.

Så, jeg har i løpet av et par kvelder satt meg ned med perler og tenger og puslet sammen ikke bare ett, men tre armbånd. Har allerede rukket å få skryt av dem på jobben. Tror jeg har skapt en liten farsott, da det var flere av jentene på jobben som planla en liten tur innom Panduro for innkjøp av skinnrem og perler :) - Mulig jeg kan starte en liten bigesjeft ut av dette?

Brune perler og "krystaller" som tar opp fargen fra remmen gir fin effekt.


Sorte perler og mye bling gjorde den sorte remmen litt "fest" og røff på samme tid.

Det ble kanskje litt mye bling og glitter, men jeg synes det ga en fin kontrast til skinnremmen. Til og med tenåringen syntes det var tøft, sa det var "kult". Prøvde meg også på et lite kjede mens jeg først var i gang. Ikke like spennende, men søtt nok til at det kan fungere. Jeg fikk benyttet en del av de perlenen jeg gikk til innkjøp av i løpet av høsten, uten helt å vite hva det skulle bli til når jeg kjøpte dem. Deilig med et lite lager av inspirasjon.

Endelig kom de lilla perlenen jeg kjøpte i høst til nytte.

Status på strikketøyet med "norsk" mønster, uha, la oss si at det er farlig nær den berømte kurven. Da jeg ikke har noe mønster å gå ut fra, og strikkefasteheten uprøvet i dette garnet i mønsterstrikk med 2 farger... la oss si at jeg skal være fornøyd om jeg fullfører det i 2011.