10. mars 2022

Spam = stengt kommentarfelt

Dette synes jeg er skikkelig leit, for jeg setter så stor pris på dere som legger igjen en kommentar eller hilsen på bloggen. Men noen har kanskje allerede lagt merke til at det ikke lenger er mulig å legge inn en hilsen på bloggen lenger. Det har dessverre over lengre tid kommet veldig mye SPAM i kommentarfeltet, og det avtar ikke. Falske kontoer, noen har daglig lagt inn en mengde med kommentarer med oppfordring til f.eks. spill, eller henvisning til andre sider. For å slippe å bruke tid på å administrere, rapportere falske profiler og slette kommentarer har jeg inntil videre valgt å stenge for nye kommentarer. Jeg beklager dette. Samtidig ser jeg at tendensen er at de fleste som kommenterer på innlegg i dag heller kommenterer der de først ble oppmerksom på innlegget, på Facebook eller Instagram, enn på selve bloggen. Det håper jeg dere fortsetter å gjøre!