30. desember 2010

Liten romjulshilsen


Deilige er dagene hvor planene er få, og hvor hovedfokus er å gjøre akkurat (nesten) det man har lyst til å gjøre. Ser at med min ønskeliste over gjøremål sammen med mengden av halvferdige arbeider, som har hopet seg opp, godt kunne ha innført enten en ukes ekstra juleferie eller 48 timers døgn. Tror jeg foretrekker det første.

Vesken skal både pyntes og fores før den er ferdig

Et lenge planlagt prosjekt er en heklet veske i Cotton Viscose fra Drops. Vesken er inspirert av et møsnter fra Tine Solheims Maskepi. Jeg har imidlertid endret litt på masketyper og antall underveis, da jeg hekler i en annen kvalitet enn det som er oppgitt i boken. Jeg er på mitt 3.dje forsøk for å få det til å stemme med veskelåsen. - spørs om det blir et 4.de om det ikke lykkes denne gang. Kurven med halvferdige arbeider er ikke langt unna...Som tidligere nevnt er mine heklekunnskaper relativt begrensede, derfor denne test og lær prosesseb med ditto antall forsøk før det ser ut til å lykkes.

Innimellom hekling, strikking og turer ned på syrommet drikkes det kaffe og spises kaker, avbrutt av noen små turer ut i kulden for familiens 4 bente og meg selv. Så gjenstår det å se hva vi rekker av halvferdige og planlagte prosjekter før hverdagen vips er tilbake igjen. God nytt år til dere alle. :)