13. august 2010

Klar for nye utfordringer

Endelig ble den ferdig. Stort sett skal et håndarbeid bare være kos, men av og til kan man rett å slett gå så lei at hele strikketøyet havner i en eller annen kurv for å så havne i glemselen. Regner med at det er flere enn meg der ute som har en eller annen kurv med mer enn ett nesten fullført prosjekt.

Oppskriften som var grunnlaget for omslagsjakken, som er strikket i Alpakka fra Drops, inneholdt noen feil. Det kostet en del ekstra tid og omstrikking. Jakken har en omslagsløsning med knyting i sidene, puff på ermene og blonder langs forstykkene.

Vel, resultatet ble ikke så aller verst om jeg skal si det selv. Dessverre er den fortsatt litt for varm å ta i bruk, men av erfaring så kommer høsten før vi er helt ferdige med sommeren her oppe i nord.


Jeg ble via strikkebloggeren Strikkeheksen oppmerksom på en designer som lager de nydeligste strikkeoppskrifter. Designen til Kim Hargreaves er både feminin og kroppsnær, med flotte detaljer. Det endte med at jeg like godt bestilte 2 oppskriftshefter fra Kim Hargreaves som jeg venter i spenning på i disse dager. Med en lav Pund-kurs lønner det seg å bestille heftene direkte fra UK, fremfor fra en forhandler her i Norge. Jeg er like spent hver dag jeg åpner postkassen. Det er det dog en grunn til for. Via den samme strikkebloggen ble jeg også gjort kjent med garnbutikken Slavi som kan komme til å bli et dyrt bekjentskap. Her har jeg bestilt et ullgarn jeg venter i spenning på. Så får vi se om garnet lever opp til forventningene. Det klør i fingrene allerede etter å sette i gang med neste prosjekt.


Sånn mot sensommeren blir man inspirert av de litt mer høstlige tonene i farger og interiør. Jeg falt totalt for disse høstskoene på Bianco. De er i mørkebrunt lær og kommer til å passe fint til høstgarderoben jeg har produsert i løpet av sommeren. Litt høyere enn det som er praktisk, men skitt, det må da være lov til å se ut som en kvinne selv om man lever på de nordlige breddegrader. :)