7. september 2015

Tips og triks

Jeg blogger på nettstedet Tusenideer.no, hvor jeg bidrar med blant annet sømtips. Innleggene på Tusen ideer finner du under "Tutorials". Kort fortalt lager jeg arbeidsbeskrivelser for å sy f.eks passpoilerte lommer, gylf i en bukse, stikklommer og lignende. En fullstendig arbeidsbeskrivelse på hvordan jeg laget jeansskjørtet i forrige innlegg ligger også der. Et tips jeg har delt for bruk av restegarn er hekling av noen søte armbånd. Hyggelig småpusling som oppfordrer til å leke med perler og annen pynt.
Heklede armbånd av restegarn. En fin mulighet til å slå seg litt løs med perler og paljetter, og fine som små gaver.
Jeg synes det er hyggelig å dele interessen for håndarbeid med likesinnede, og setter stor pris på å møte møte andre med samme interesse, om enn bare digitalt. Dette er også litt av motivasjonen bak bloggingen; å dele gleden over håndarbeid i håp om å kunne inspirere andre til å finne frem garn og pinner, eller nål og tråd? Desto flere som syr og strikker - desto større sjanse for bedre utvalg i butikkene. Større interesse for håndarbeid må det ha blitt da det meldes om rekordsalg av symaskiner. Stoff og Stil åpnet en ny butikk midt i Oslo sentrum 3. september - for å avlaste den andre Oslo-butikken.  Og Lillestrøm Sysenter utvider med nettbutikk.
Kakekøen var lang under åpningsfesten hos Stoff og Stil. Walter fra det store symesterskapet bød som alltid på sin tid og inspirasjon.
I håp om å kunne inspirere til at flere børster støv av symaskinen spør jeg: Er det ting du lurer på om søm som du gjerne kunne tenkt deg en veiviser på, (spør meg gjerne om strikking også)? Legg igjen en kommentar, eller send meg en mail, så kan vi se om jeg kan klare utfordringen.