19. desember 2010

Den store innspurten

Det er tid for den store julegaveinnspurten. Det er i disse dager hvor de siste gaver må anskaffes, mat må ordnes, gardiner strykes for å nevne noe.. Oh jul  med din glede, ikke rart vi blir slitne når vi maser slik. Hvert år tenker jeg at jeg skal planlegge bedre, men den gang ei. Senke forventvingene er vanskeligere enn jeg liker å innrømme. De siste helger har som sagt vært okkupert av sosiale sysler, og tiden på syrommet har blitt minimal. - Og  neste uke er det tid for den store bytte julegave tiden, hvor vi reiser rundt og bytter gaver til og fra våre barn.

Kjolesømmen har tatt langt mer tid en det jeg var forberedt på. Kjolene blir riktige så fine, hvor jeg har laget en etikett med bilde av tøydukken Pernille med beskrivelse av størrelse, kvalitet og vaskeanvisninger for hver kjole. Det store problemet er at jeg er kun i gang med kjole nr 3. - en av de som skal leveres i morgen. Spørs om det ikke blir en veldig sen kveld på meg i dag.

Jeg har dog nedtelling til julefreden skal senke seg ned over oss. Jeg har innvilget meg selv julefri fra og med 23. desember til over nyttår, og gleder meg villt til noen etterlengtede timer i hobbyrommet. Det er altfor mye av planlagte og halvferdige prosjekter der nede nå.


Så ble det en liten fangst under mitt besøk i København på onsdag denne uken. - Vi har kontor kun 5 min unna Illum, så veien til shopping og adspredelse er kort. Nå har min sybutikk flyttet fra Nørrebro til Valby, men det gikk både raskt og greit å finne frem. Butikken virket litt mindre enn før, men ut fra det jeg kunne se var utvalget omtrent det samme som før.  Betjeningen var faktisk riktig så glade for å se meg igjen, jo jeg har da har klart å handle både nok og ofte nok til at jeg blir gjenkjent når jeg kommer innom :)

Det ble noen meter med ull og en liten rest av bomullsjersey. Hva det kommer ut av dette vet jeg ikke ennå, men noen hyggelige timer på hobbyrommet blir det i allefall.