31. august 2010

Uten PC

Jeg har vært uten hjemme-pc hele uken, noe som har vært en prøvelse. Nå må det sies at den siste uken ikke har stått i strikkingens tegn, men derimot viet til innredning. Omsider kom det gardiner opp i stuen. – Med nye gardiner følger det som regel med ommøblering, noe alle menn frykter der vi får dem til å slepe rundt på tunge bokhyller og sofaer. God trim er det dog å tømme og fylle opp bokhyller. Opp og ned av stolen med tunge bøker kan få de fleste til å lure på hva man holder på med. Noen nye puter ble sydd samtidig som vi slepte rundt på møblene i stuen. Jeg fikk kjøpt et stort speil for en rimelig penge, da det var skader i rammen, som jeg holder på å reparere. Jeg tror vi kommer til å bli fornøyd til slutt. Det tar bare litt tid. Vi flyttet som sagt inn i vårt hus like før jul i fjor, og har fortsatt ikke helt bodd oss til.

Maja vokter mitt strikketøy. I bakgrunnen kan skimtes nye gardiner og puter..
Så har Kim Hargreaves har kommet ut med et nytt strikkehefte: Touching Elegance. Nå har jeg akkurat sikret meg 3 av bøkene hennes, så jeg tror neppe det er rom for enda flere prosjekter i løpet av høsten. Selv om det er svært fristende.

Jeg har nemlig akkurat bestilt stoffer og smykkematerialer fra Stoff og stil som jeg håper skal bli til noe morsomt utover høsten og vinteren. I tradisjonen god tro, planlegger jeg julebordskjolen flere måneder i forveien da jeg ofte har en ambisjon om å sy den selv. Hobbyrommet begynner dog å bli meget fullt, så det er på høy tid at noen snart sier ”stopp! Ikke et garnnøste til inn her før du har ferdiggjort minst 3” (den var vel litt vel hard) ” 2 prosjekter”.

Jeg arbeider fortsatt med min flettegenser, mitt "never endig project". Den er i sluttfasen, og jeg gleder meg veldig til å kunne legge ut bilder av den.