20. juli 2010

Feil i strikkeoppskrift fra Drops

Jeg har dessverre funnet en mengde feil i strikkeoppskriften jeg holder på med fra Drops (no 23, hefte 119). Dette gjelder en omslagsjakke i Alpakkagarn fra Garnstudio. Målene i oppskriften er helt feil. Det viser seg at målene oppgitt i måleskjemmaet og de som oppgis i oppskriften ikke samsvarer. Det viste seg når jeg hadde strikket ferdig forstykkene at passformen ble helt merkelig ut fra de oppgitte målene i oppskriften. Overdelen ble veldig lang i den øverste delen basert på oppgitte mål i oppskriften. Jeg har nå vært nødt til å telle meg frem og måle etter bildet av modellen med utgangspunkt i møsnteret og strikke forstykkene + bakstykket på nytt for å få det til å stemme med målene. Med andre ord så må jeg strikke alt på nytt bortsett fra ermene. Tålmodighetsprøve tror jeg det kalles. - resultatet ble heldigvis bra til slutt :)